Beiträge von Ragnar Valnirsson

    Verbesserungen

    • Kampf: Sound wurde hinzugefügt wenn man einen NPC angreift. "Freeze Frame" effekt wurde bei Angriffsanimationen eingefügt
    • Kampf: Erste Version der Prognose und Latenzberechnungen
    • Kampf: Kampfgeräusche hinzugefügt
    • Kampf: Werkbänke und Schmelzöfen sind jetzt zerstörbar und lassen die Items fallen.
    • Sound: Charaktergeräusche hinzugefügt ( die Lautstärke wird noch angepasst )
    • Sound: Umgebungsgeräusche hinzugefügt (Seen, Städte etc.)
    • Bausystem: Änderungen durchgeführt wie die Bauelemente den Abstand zum nächsten Grundstück prüfen

    Fehlerbehebungen

    • Inventar: Die " Kein Platz im Inventar " Meldung wird nicht mehr angezeigt
    • Inventar: Fehler behoben die das Inventar zum abstürzen bringen
    • Clan: Nachdem ein Clan umbenannt wird sollte er auch in der Übersicht so erscheinen, kleinere Clan Daten Fehlerbehebungen
    • Items: Das rostige Schwert kann wieder benutzt werden!
    • UI: Es wurden mehrere Fehlerüberprüfungen hinzugefügt, um UI Fehlfunktionen zu vermeiden
    • UI: Fehler behoben bei dem der Blutungseffekt nach dem Kampf noch auftauchte.
    • Performance: Fehler bei der Detail und Sicht Distanz behoben

    Was in den nächsten Tagen kommt:

    • NPCs: Verbesserungen der KI und der Kampfvorhersage
    • Kampf: Mehrere Fehlerbehebungen

    FIXES


    - Minor corrections on beach
    - Faster loading for buildings (experimental)
    - Mute chat and voicechat of Players with /ignore "Name" and undo this with /unignore "Name" (currently not saving data when logging out)
    - Reactivate navigation-script for npcs when needed
    - Added missing attribute to elven witch
    - Flying stuff in Aegas Ael
    - Elven Wall Collider
    - Players cannot interact with chests anymore if they closed the inventory window (for example transfer objects to it from distance)
    - Some NPC attacks are no longer unblockable
    - Fixed some weapon un-/equip synchronisation issues
    - Blood splatter overlay no longer appears when successfully blocking attacks


    CHANGES


    - Guards will a bit attack slower
    - New login method. A website account isn't needed anymore to play the game it will now be authenticated via steam (this is a massive change and might break stuff we need to fix in the next days till it it is tested correctly) - Weak weapons can no longer damage buildings
    - Harvesting no longer uses stamina
    - Npcs can handle unknown enemy positions (wip) like bows

    IMPROVEMENTS


    - Combat: Improved hit handling - Combat: Npcs attacking players now also send their attack direction
    - Tweaked LODs of housing - Wooden fence can now be used in second floor and above as well
    - Players can no longer damage buildings on PvE and HybriPvP servers
    - Added player report option


    FIXES


    - Harvest animation and stamina use when harvesting should better synchronized now
    - Having overloaded inventory should now slow down character movement as soon as overloaded notification pops up instead of after using an item or opening inventory
    - Player is no longer able to jump if in middle of fist attack or while being knocked down
    - Names put in clan invites are case sensitive now
    - Rolling through doors shouldn't be possible anymore
    - Housing: Small gablewall should fit underneath small roofs anytime
    - Tier 2 & 3 doors can finally be crafted at workbench
    - Set animal actions as trigger
    - Fixed stretched boxes and bags in harbour
    - Removed grass sticking through ground in harbour
    - Camera shake no longer gets interrupted when focusing UI
    - Stairs fixed in harbour
    - Stitched up some small terrainholes
    - Fixed some stuff in elven harbour
    - Fixed missing collider in houses from elven harbour
    - Renaming clan also passes housing stuff
    - Wells can now be destroyed
    - Readded stonewalls


    CHANGES


    - Reduced skeleton attack radius
    - Changed clan-deletion time to server-config property
    - Player no longer rotates with camera while in beginning of melee attack animation
    - Adjusted blocking stamina cost, regeneration speed while blocking and regeneration pause time(bearbeitet)

    Servers will go down shortly to update

    Wikinger!


    Die Götter haben uns aufgefordert, vom 22. bis 24. September 2017 drei Prüfungen für unsere fleißigen Tester aus der Alpha vorzubereiten, in denen ihr eure Fähigkeiten unter Beweis stellen könnt. Deshalb laden wir euch von Freitag bis Sonntag dazu ein, an verschiedenen Prüfungen teilzunehmen.


    Los geht es mit unserer Labyrinth Prüfung am Freitag:


    Wir schicken euch in kleinen Gruppen durch ein von unseren GM`s gebautes Labyrinth. Hier musst Du als schnellster den Weg heraus finden. Der schnellste Spieler einer Gruppe, tritt in einem Stechen gegen die Gewinner der anderen Gruppen an, bis die drei finalen Gewinner ermittelt wurden. Diese erhalten dann einen 10 Slot Gameserver für einen Monat.


    Eventserver: Valnir Rok Eventserver - by Nitrado.net

    Passwort: ahd8h9jn


    Labyrinth Regelwerk:


    - Anwesenheit bis 18:30 Uhr

    - Sämtliche Strukturen bleiben unversehrt (Wände, Gebäude Kisten usw. zerstören verboten)

    - Zeitlimit 20 Min. pro Durchlauf

    - Teams werden zufällig zusammengestellt

    - Essen und Trinken für alle vorhanden (nur eine Aufladung)

    - Regelverstöße werden mit dem Ausschluss vom Event bestraft

    - Den Anweisungen der GM`s ist folge zu leisten


    Weiter geht es dann am Samstag mit unserer PVP Arena Prüfung:


    Hier schicken dich die Götter in die Arena der Götter. Im Zweikampf musst du dich gegen zahlreiche Gegner behaupten und als Sieger die Arena verlassen. Als Belohnung wartet ein kostenloser 10 Slot Valnir Rok Gameserver für einen Monat auf Dich.


    Eventserver: Valnir Rok Eventserver - by Nitrado.net


    PVP Arena Regelwerk:


    - Sämtliche Strukturen bleiben unversehrt (Wände, Gebäude Kisten usw. zerstören verboten)

    - Spieler müssen bis 18:00 Uhr dem Server beigetreten sein

    - Spielstart ist 18:30 Uhr

    - Es dürfen nur die Gegenstände genutzt werden welche man bei sich trägt und zugewiesen bekommen hat

    - Jeder Spieler erhält exakt die gleiche Anzahl an Gegenstände

    - Verbauchsgüter werden nach jeder Runde aufgefrischt

    - Loot des getöteten Gegners darf nicht aufgehoben werden

    - Den Anweisungen der GM`s ist folge zu leisten

    - Das Verlassen der Arena ist verboten

    - Das Kampffeld darf während des Kampfes nicht verlassen werden = Niederlage

    - Zuschauer dürfen das Kampffeld nicht betreten

    - Einmischen im Kampfgeschehen durch andere Spieler führt zum Ausschluss

    - Auf Grund des aktuellen Alpha Status des Spiels, können vereinzelnd Fehler auftreten. Diese sind dann umgehend an die GM`s zu melden. Die Runde startet dann neu

    - Cheats Hacks und Ausnutzung der Spielmechnik ist verboten

    - 3 Durchläufe bis 3 Gewinner ermittelt wurden

    - Nach jedem Kampf werden die Kämpfer von einem GM gekillt und mit neuem Loot ausgestattet


    Am Sonntag sind dann die Baumeister unter euch gefragt.


    Hier musst du dann dein handwerkliches Geschick unter Beweis stellen. Von 12 bis 20 Uhr deutscher Zeit, musst Du den Göttern das schönste Haus, Schloss oder Methalle errichten. Dazu geben Dir die Götter ganze 8 Stunden Zeit. Am Ende dieser Prüfung bewerten unsere Gamemaster eure Arbeit und wählen den Gewinner aus. Dieser erhält ebenfalls einen kostenlosen 10 Slot Valnir Rok Gameserver für einen Monat.


    Eventserver: Valnir Rok Eventserver - by Nitrado.net

    Passwort: Wird vor Eventstart hier bekannt gegeben


    Bau-Event Regelwerk:


    - Jeder Mitspieler muss einen Clan bilden und ein eigenes Haus bauen.

    - Jedwedes Baumaterial muss selbst gefarmt werden

    - Ein Clan darf nur aus einem Spieler bestehen (keine Teamarbeit)

    - Kein PVP

    - Kein belästigen der anderen Spieler

    - Freie Platzwahl

    - Keine Vorgaben

    - Auf Grund des aktuellen Alpha Status des Spiels, können vereinzelnd Fehler auftreten. Diese sind dann umgehend an die GM`s zu melden.

    - Cheats Hacks und Ausnutzung der Spielmechnik ist verboten

    - Den Anweisungen der GM`s ist folge zu leisten


    Password: hiuhdms



    Mögen die Nornen euch begleiten und Tyr seine Schilde über euch halten.

    FIXES


    - Players can't damage buildings with fists anymore
    - Corrected amrored boots armor value
    - Removed doubled bag
    - Corrected white and yellow lamellar asset slot name and overlay reference
    - Removed some obsolet items, corrected some translations
    - Players should not be able to build structurs into other players bases
    - Lots of collider and bug fixes in world
    - Troll should attack again


    UPDATES


    - Weight is now decimal, adjusted all weights
    - Provided a class to execute commands with RCON (Server System)
    - Gamemasters can now change clannames with /renameClan "name" "newname"
    - Gamemasters can now remove buildings from other players
    - Gamemasters can now enter buildings from other players
    - Added small stonewall to receipes
    - Updated Hmminslund, added some statues


    IMPROVEMENTS


    - Combat: Trying another approach for PvP hit detection
    - Combat: Dodging with not enough stamina no longer grants invincibility frames
    - Halved stamina regeneration rate

    UPDATES


    - Added new tier 3 door
    - Players can now turn off the chat sound


    IMPROVEMENTS


    - Rooftiles should snap better now.
    - Rooftiles snap now on walls and to each other, so bigger roofs are possible, without placing ceilings
    - The ceilings are now just placeable on walls or pillars again
    - Improved staircase snapping.
    - Player built chests cannot be looted by pressing f anymore to take everything (should prevent looting everything on accident) - Items can now be looted by right-clicking them (from a chest to the players inventory)
    - By holding ctrl and rightclick players can transfer items to a chest directly
    - The options menu can now be used again if the player dies
    - Changed fps limit on servers to capped 60 instead of 120.

    FIXES


    - Prevents resetting animation actions.
    - Changed the way how voice icons are displayed / created (hopefully prevents multiple voice icons for the same player) - Translation corrections
    - Options in the main menu can be changed again.

    UPDATES


    - Housing: removed the distancetoplot script from most housingtiles
    - Housing: add ownership script to stairs
    - Housing: torch is now removable as well
    - Housing: added new small stonewall
    - Housing: cleaned up the house tiles
    - Improvement: Spawn immune timer is now at five minutes for newly joined players with the addition that they cannot attack other players - Improvement: Started work on different server modes such as pvp, pve and hybrid pvp - Change: Changed overall respawn rates to higher values (Trees, Rocks will now respawn in ten minutes, chests at 15 minutes and overall loot items to 7 - these are all server configs except for overall loot items)


    FIXES


    - Fix: added auto increment value to tracking id column in tracking table - Fix: Quest Dark Magic Rises can now be finished
    - Fix: The permission bug when looting items from a chest and trying to equip them directly should now be gone - Fix: Removing resources from the inventory while being used as a crafting resource shoudln't work anymore (not more infinite resources) - Fix: Doors should open again for remote players - Fix: Couldn't reproduce the icon bug but I added prevention measures that such a thing could happen - Fix: The exact amount needed to repair furniture will be removed from the player

    Bug fixes

    • Fix: player built wells will now give water
    • Fix: Player now gets the message of a full inventory ASAP
    • Fix: Wood sticks now take damage when hitting objects or npcs
    • Fix: Connection to Server isn't possible anymore when Backend client isn't ready (This should fix lots of issues with not reacting quests, NPCs, etc.)
    • Fix: fixed outline behavior bug
    • Fix: fixed some typos in item names
    • Fix: Players can't do quests twice anymore

    Additions

    • Added wood sticks to beaches
    • Added voice chat and chat controls to control settings overview
    • Added comment to use map in first quest


    Changes

    • Updated potion recipe and mortar recipe
    • Changed wording of getting inebriated
    • Changed player settings to only support 16:10 and 16:9 (could solve issues with three monitors configured as one monitor)
    • Set maximum quality to standard
    • Updated crafting recipes
    • Removed harvest item components from maces
    • Adjusted weight of all items Readded corpses to Kvelling
    • Changes to housing parts, improved roofs Clans will now be deleted after 24 hours if there is only one member
    • Optimization: Npc position updates shouldn't generate so much garbage anymore
    • Updated clipping in witch house
    • Updated chunk map Updated meta files